ยฉ 2017-2022 SNE Chrystusa Krรณla

Adres:

 

Kaplica ล›w. Barbary przy centrum handlowym Silesia City Center

 

ul. Chorzowska 109

40-101 Katowice

Kontakt:

 

snekatowice@gmail.com

Intencje modlitewne

 

Potrzebujesz modlitwy?

Wyล›lij swojฤ… intencjฤ™.

MAPA

Polub stronฤ™ SNE Chrystusa Krรณla na Facebooku
i bฤ…dลบ na bieลผฤ…co ze wszystkimi informacjami:

FORMULARZ KONTAKTOWY

SKRZYNKA MODLITW

 

Podsumowujฤ…c, kaลผda ze Szkรณล‚ Nowej Ewangelizacji opiera swojฤ… dziaล‚alnoล›ฤ‡ na trzech filarach โ€“ na kerygmacie, charyzmacie i na wspรณlnocie. Kaลผda Szkoล‚a jako swojฤ… gล‚รณwnฤ… strategiฤ™ dziaล‚ania przyjmuje ewangelizowanie, formowanie ewangelizatorรณw i formowanie formatorรณw. W tym celu wszystkie Szkoล‚y posล‚ugujฤ… siฤ™ gล‚รณwnie tymi samymi metodami, czyli kursami. Szczegรณล‚owy sposรณb dziaล‚ania kaลผdej szkoล‚y wyznacza jej indywidualna wizja โ€“ rozeznawana w modlitwie i akceptowana przez caล‚ฤ… wspรณlnotฤ™.

Gล‚รณwnym narzฤ™dziem formacji w Szkole Nowej Ewangelizacji sฤ… kursy. Ich treล›ฤ‡ rรณwnieลผ wyraลผa strategiฤ™ SNE. Sฤ… wiฤ™c wล›rรณd nich takie, ktรณre majฤ… charakter typowo ewangelizacyjny, nastฤ™pnie takie, ktรณre formujฤ… ewangelizatorรณw, ostatecznie zaล› te, ktรณre formujฤ… formatorรณw ewangelizatorรณw. Kaลผda Szkoล‚a, oprรณcz tych podstawowych zaล‚oลผeล„ funkcjonowania ma swoje specyficzne powoล‚anie. Wszystkie Szkoล‚y powoล‚ane sฤ… do ewangelizacji. Szczegรณล‚y realizacji tego powoล‚ania sฤ… jednak rรณลผne dla rรณลผnych Szkรณล‚. Stฤ…d istotne jest, aby kaลผda Szkoล‚a Nowej Ewangelizacji wiedziaล‚a jakie jest to jej specyficzne powoล‚anie, jaka jest jej โ€žwizjaโ€. Wizja wyznacza to, co trzeba robiฤ‡, jak to robiฤ‡ i kiedy tego dokonaฤ‡. Zatem tym, co charakteryzuje kaลผdฤ… Szkoล‚ฤ™ Nowej Ewangelizacji jest jej wizja.

 

M. Moran mรณwi o tym, ลผe wizja jest w pewnym stopniu marzeniem, ale nie o rzeczach, ktรณre sฤ… nieosiฤ…galne. Wizja mรณwi o przemianie marzeล„ w rzeczywistoล›ฤ‡. Wizja jest tym, na czym trzeba siฤ™ skoncentrowaฤ‡ w pierwszym rzฤ™dzie. Musi ona byฤ‡ z jednej strony poza zasiฤ™giem, ale z drugiej musi byฤ‡ teลผ realistyczna. Musi wymagaฤ‡ od nas wysiล‚ku, byฤ‡ czymล›, za czym warto pรณjล›ฤ‡, po co warto siฤ™gaฤ‡, ale musi teลผ byฤ‡ w zasiฤ™gu, chociaลผ w momencie jej ustalania moลผe byฤ‡ trochฤ™ poza nim. Musi mieฤ‡ teลผ okreล›lony punkt koล„cowy, by moลผna byล‚o stwierdziฤ‡ kiedy wizja jest zrealizowana. O wizjฤ™ trzeba siฤ™ modliฤ‡, trzeba jฤ… rozeznawaฤ‡, a to moลผe czฤ™sto dล‚ugo trwaฤ‡. Wizja daje wspรณlnocie i jej czล‚onkom inspiracjฤ™, wizja motywuje, pobudza do wzrostu, stawia wyzwania. Wizja jest takลผe wymagajฤ…ca i ograniczajฤ…ca. Gdy wizja jest okreล›lona i wiadomo co jest powoล‚aniem danej Szkoล‚y, czyli co ma ona robiฤ‡ i jak to robiฤ‡, to jednoczeล›nie staje siฤ™ jasne, do czego Bรณg jej nie powoล‚uje. Kaลผda Szkoล‚a powinna swoje dziaล‚ania ograniczaฤ‡ do tych, ktรณre mieszczฤ… siฤ™ w jej wizji. Praca poza wizjฤ… osusza wspรณlnotฤ™. Zatem, by wizja przynosiล‚a ลผycie musi mieฤ‡ ograniczenia, a nawet stawiaฤ‡ ostre granice dziaล‚alnoล›ci, by chroniฤ‡ przed rzeczami, do ktรณrych Bรณg danej wspรณlnoty nie powoล‚uje. Trzeba trzymaฤ‡ siฤ™ wizji po to, by siฤ™ nie wypaliฤ‡.

 

Wizja jest dana przez Boga, od Niego pochodzi, ale musi takลผe przejล›ฤ‡ przez Ciaล‚o, czyli przez caล‚ฤ… wspรณlnotฤ™. Wizja musi byฤ‡ zakomunikowana caล‚emu Ciaล‚u i przyjฤ™ta przez nie. Ma byฤ‡ taka, by kaลผdy czล‚onek wspรณlnoty jฤ… obejmowaล‚, by kaลผdy w niej uczestniczyล‚, by kaลผdy uznaล‚ jฤ… jako swojฤ…. Wizja jest wspรณlnym dzieล‚em. Wizja musi siฤ™ rozwijaฤ‡. Kaลผda wspรณlnota przechodzi przez pewne stadia wzrostu i zmian. Od wizji, pomysล‚u, poprzez etap narodzin, nastฤ™pnie dzieล‚o siฤ™ rozwija, wzrasta, aลผ osiฤ…ga dojrzaล‚oล›ฤ‡ i stabilizacjฤ™. Na tym etapie, aby uchroniฤ‡ siฤ™ przed zachwianiem, stagnacjฤ… i upadkiem naleลผy powracaฤ‡ do fazy pomysล‚u. To jest moment, w ktรณrym moลผna zrodziฤ‡ nowe rzeczy, dziaล‚aฤ‡ w nowy sposรณb, mieฤ‡ nowe, wiฤ™ksze wizje.

 

ลปeby Szkoล‚a Nowej Ewangelizacji mogล‚a skutecznie sล‚uลผyฤ‡ musi wypeล‚niaฤ‡ swoje powoล‚anie, realizowaฤ‡ wizjฤ™ danฤ… od Boga. Tylko wtedy rozwija siฤ™, wzrasta w ล›wiฤ™toล›ci i przynosi owoc obfity.

 

Wizja

Ewangelizacja, formowanie ewangelizatorรณw oraz ksztaล‚cenie formatorรณw ewangelizatorรณw - to gล‚รณwne zadania realizowane przez SNE

Celem SNE jest nie tylko ewangelizacja. SNE w swojej dziaล‚alnoล›ci przyjmuje metodฤ™ Jezusa i Jego Apostoล‚รณw, oznacza to, ลผe chce przygotowywaฤ‡ innych do tego, by mogli skutecznie przekazywaฤ‡ Dobrฤ… Nowinฤ™ o Jezusie. Oprรณcz ewangelizowania zajmuje siฤ™ wiฤ™c formacjฤ… ewangelizatorรณw. Nie na tym jednak posล‚uga SNE siฤ™ koล„czy. Ostatecznym celem jest formowanie formatorรณw ewangelizatorรณw zgodnie z poleceniem ล›w. Pawล‚a, jakiego udzieliล‚ on Tymoteuszowi:

โ€ža to, co usล‚yszaล‚eล› ode mnie, za poล›rednictwem wielu ล›wiadkรณw, przekaลผ wiarygodnym ludziom, ktรณrzy bฤ™dฤ… zdolni nauczaฤ‡ teลผ innychโ€ (2 Tm 2, 2).

 

Misjฤ… Jezusa byล‚o zbawienie wszystkich ludzi, wszechczasรณw i wszystkich kraล„cรณw ziemi. ลปyjฤ…c na ziemi byล‚ jednak ograniczony czasem i przestrzeniฤ…, dlatego na poczฤ…tku swojej dziaล‚alnoล›ci zgromadziล‚ wokรณล‚ siebie uczniรณw, aby w ten sposรณb pomnoลผyฤ‡ swojฤ… obecnoล›ฤ‡ i przedล‚uลผyฤ‡ swรณj zasiฤ™g. Troska o tล‚umy, ktรณre za Nim szล‚y nie byล‚a dla Niego najistotniejszym zadaniem. Jego wysiล‚ki koncentrowaล‚y siฤ™ na siedemdziesiฤ™ciu dwรณch uczniach (ลk 10, 1). Jezus wiฤ™c zajmowaล‚ siฤ™ nie tylko szerzeniem Dobrej Nowiny, ale formacjฤ… uczniรณw, ktรณrzy mogli kontynuowaฤ‡ Jego dzieล‚o. Jezus nie ograniczyล‚ siฤ™ jednak do formowania uczniรณw. Zmierzaล‚ do tego, aby kaลผdy z Jego uczniรณw pewnego dnia staล‚ siฤ™ mistrzem zdolnym do formowania innych uczniรณw. Uczniami Jezusa, ktรณrzy stali siฤ™ mistrzami innych byli Apostoล‚owie.

Cele

Formacja

ลšwiฤ™ty Paweล‚ rozumiaล‚ podstawowฤ… prawdฤ™, ลผe ewangelizatorem nie jest ten, kto tylko ewangelizuje, ale ten, kto formuje ewangelizatorรณw. Wiedziaล‚, ลผe nie jest w stanie dotrzeฤ‡ z Dobrฤ… Nowinฤ… o Chrystusie do wszystkich miejsc, dlatego uformowaล‚ innych, aby Ewangelia mogล‚a rozprzestrzeniaฤ‡ siฤ™ aลผ po kraล„ce ziemi. Przekazaล‚ teลผ swym uczniom, aby i oni czynili to samo. Podstawowym zadaniem Pawล‚a, tak samo jak Jezusa, byล‚o przygotowanie ekipy ewangelizatorรณw, ktรณrzy mieli nastฤ™pnie kontynuowaฤ‡ misjฤ™ gล‚oszenia Dobrej Nowiny. Paweล‚ spostrzegล‚, ลผe nie jest w stanie dalej biec sam, wiฤ™c poล›wiฤ™ciล‚ siฤ™ tworzeniu ekipy zawodnikรณw, ktรณrzy bฤ™dฤ… kontynuowaฤ‡ jego bieg. Jego gล‚รณwnym celem przestaล‚o byฤ‡ ewangelizowanie, a zaczฤ™ล‚o byฤ‡ formowanie ewangelizatorรณw. To im poล›wiฤ™caล‚ najwiฤ™cej czasu, z nimi dzieliล‚ siฤ™ swoimi doล›wiadczeniami i sekretami posล‚ugi apostolskiej. Paweล‚ nie zmierzaล‚ tylko do tego, aby praktycznie przygotowaฤ‡ swoich wspรณล‚pracownikรณw, ale przede wszystkim chciaล‚ uformowaฤ‡ w nich mentalnoล›ฤ‡ ewangelizacyjnฤ… i serce apostolskie.


Nie pozostaล‚ jednak przy formowaniu ewangelizatorรณw. Jego wizja nie ogranicza siฤ™ tylko to โ€žprodukowaniaโ€ ewangelizatorรณw. Przede wszystkim formuje formatorรณw ewangelizatorรณw i tฤ… wizjฤ™ przekazuje innym (por. 2 Tm 2, 2). Potrzeba wciฤ…ลผ formowaฤ‡ nowych ewangelizatorรณw, ktรณrzy sฤ… zdolni formowaฤ‡ nastฤ™pnych. Paweล‚ zasiewaล‚ w ล›wiadomoล›ci swoich uczniรณw, ลผe tak samo jak ewangelizatorem nie jest ten, kto jedynie ewangelizuje, ale formuje ewangelizatorรณw, tak samo apostoล‚em jest ten, kto formuje formatorรณw apostoล‚รณw.

 

Jeล›li posล‚uga ewangelizacyjna wzoruje siฤ™ na strategii Jezusa i Jego apostoล‚รณw, to pierwszeล„stwem w niej musi byฤ‡ czynienie uczniรณw, formowanie ewangelizatorรณw, ktรณrzy stanฤ… siฤ™ potem apostoล‚ami formujฤ…cymi kolejnych ewangelizatorรณw i kolejnych formatorรณw ewangelizatorรณw. Cel formacji nie moลผe ograniczaฤ‡ siฤ™ do tego, by staฤ‡ siฤ™ ewangelizatorem. Trzeba tworzyฤ‡ uczniรณw, a ลผeby byล‚o to moลผliwe, naleลผy staฤ‡ siฤ™ mistrzem. Mistrzem staje siฤ™ ten, kto wydaje na ล›wiat nowych uczniรณw. Jedynฤ… metodฤ…, ktรณra gwarantuje, ลผe ล‚aล„cuch gล‚oszenia Ewangelii nigdy siฤ™ nie przerwie jest formacja formatorรณw. Skutecznoล›ฤ‡ podejmowanych dziaล‚aล„ moลผna zmierzyฤ‡ nie tym, co robimy, lecz tym, czego udaje siฤ™ nauczyฤ‡ innych.


Szkoล‚a Nowej Ewangelizacji za swojฤ… strategiฤ™ przyjmuje wล‚aล›nie formowanie ewangelizatorรณw i formowanie formatorรณw. Wynika to ze ล›wiadomoล›ci, ลผe tylko w ten sposรณb dzieล‚o gล‚oszenia Dobrej Nowiny moลผe siฤ™ rozprzestrzeniaฤ‡ coraz bardziej w czasie i przestrzeni. Marnowaniem siล‚ byล‚oby samo ewangelizowanie. Pomnaลผaniem siล‚ jest formowanie formatorรณw.


Parafrazujฤ…c przypowieล›ฤ‡ o siewcy (por. Mt 13, 3-9), w ktรณrym ziarno padajฤ…ce na ziemiฤ™ wydaje owoc trzydziesto, szeล›ฤ‡dziesiฤ™cio lub stokrotny moลผna powiedzieฤ‡, ลผe plon trzydziestokrotny przynosi ewangelizacja, plon szeล›ฤ‡dziesiฤ™ciokrotny formacja ewangelizatorรณw, zaล› plon stokrotny formacja formatorรณw.

Duchowoล›ฤ‡ Szkoล‚y Nowej Ewangelizacji w Polsce stanowi bycie uczniem Jezusa, dlatego czynnikiem gล‚รณwnym jest otwarcie na Ducha ลšwiฤ™tego, aby pod Jego dziaล‚aniem kaลผdy uczestnik doล›wiadczyล‚ nowego spotkania z Chrystusem, jako osobistym Zbawicielem i Panem, oraz nowego zapaล‚u ewangelizatora. Idฤ…c za sล‚owami Jana Pawล‚a II wypowiedzianymi w Czฤ™stochowie w 1997 r.: โ€žDuszฤ… Nowej Ewangelizacji jest gล‚ฤ™bokie ลผycie wewnฤ™trzne, poniewaลผ tylko ten, kto trwa w Chrystusie przynosi owoc obfity (por. J 15, 5)โ€, Szkoล‚a Nowej Ewangelizacji za swojฤ… โ€žduszฤ™โ€ uznaje gล‚ฤ™bokie ลผycie wewnฤ™trzne, dlatego teลผ styl ลผycia duchowego wyznaczajฤ…:

 

  • codzienna modlitwa Sล‚owem Boลผym,
  • aktywne uczestnictwo w ลผyciu sakramentalnym Koล›cioล‚a โ€“ zwล‚aszcza w sakramencie Pokuty i Pojednania oraz Eucharystii,

  • wspรณล‚praca z dziaล‚aniami Koล›cioล‚a diecezjalnego โ€“ pod przewodnictwem Biskupa.

 

Podstawฤ… funkcjonowania kaลผdej Szkoล‚y Nowej Ewangelizacji jest oparcie siฤ™ na trzech filarach: kerygmacie, charyzmacie i wspรณlnocie (KeKaKo). Kaลผdy z tych elementรณw jest niezwykle waลผny i przejawia siฤ™ w kaลผdym dziaล‚aniu SNE.

Codzienna lektura Sล‚owa Boลผego

to jedna z podstaw gล‚ฤ™bokiego ลผycia wewnฤ™trznego

Duchowoล›ฤ‡

Loga niektรณrych z 39 obecnie dziaล‚ajฤ…cych SNE w Polsce

Koinonia (gr. "wspรณlnota") - wspรณlnota z Kielc, w ramach ktรณrej dziaล‚a pierwsza Szkoล‚a Nowej Ewangelizacji w Polsce

W Polsce pierwsza Szkoล‚a Nowej Ewangelizacji powstaล‚a w 1993 roku w Kielcach, podejmujฤ…c bliskฤ… wspรณล‚pracฤ™ z miฤ™dzynarodowym dyrektorem tego dzieล‚a J. H. Prado Floresem. Szkoล‚a ta przyjฤ™ล‚a nazwฤ™ SNE ล›w. Pawล‚a. Wchodzi ona w skล‚ad miฤ™dzynarodowego projektu โ€“ KeKaKo โ€“ Katolickiego Stowarzyszenia, ktรณre skupia kerygmatyczne Szkoล‚y Nowej Ewangelizacji, oraz w skล‚ad ACCSE/2000 (Stowarzyszenia Koordynatorรณw Katolickich Szkรณล‚ Nowej Ewangelizacji).

 

W 1995 r. w Kielcach odbyล‚a siฤ™ dwumiesiฤ™czna miฤ™dzynarodowa formacja ewangelizatorรณw prowadzona przez Szkoล‚ฤ™ Nowej Ewangelizacji ล›w. Pawล‚a. Wydarzenie to daล‚o poczฤ…tek kolejnym SNE w diecezjach w Polsce i Europie.

Obecnie w Polsce Szkoล‚y istniejฤ… rรณwnieลผ na terenie innych diecezji, wspรณล‚pracujฤ…c ze sobฤ… na zasadzie partnerstwa. Wszystkie one sฤ… zjednoczone we wspรณล‚pracy formacyjnej w ramach Programu โ€žRedemptoris Missioโ€ i posiadajฤ… zatwierdzenie w Koล›ciele Katolickim. Sฤ… wล›rรณd nich Szkoล‚y diecezjalne, w Seminarium Duchownym Diecezjalnym, zakonne (Ksiฤ™ลผy Zmartwychwstaล„cรณw i Ksiฤ™ลผy Saletynรณw), a takลผe parafialne. Kaลผda ze Szkรณล‚ Nowej Ewangelizacji, podlega biskupowi diecezji, w ktรณrej pracuje. Wszystkie dziaล‚ania Szkรณล‚ Nowej Ewangelizacji sฤ… podejmowane w porozumieniu z hierarchiฤ… Koล›cioล‚a oraz w posล‚uszeล„stwie pasterzom.

 

Program โ€žRedemptoris Missioโ€ to program duszpasterski powstaล‚y w odpowiedzi na wezwanie Jana Pawล‚a II do nowej ewangelizacji. Zrzesza on szkoล‚y diecezjalne z caล‚ej Polski, z ktรณrych kaลผda zatwierdzona jest przez biskupa danej diecezji i jemu bezpoล›rednio podlega. Program jest narzฤ™dziem dla juลผ istniejฤ…cych ruchรณw, stowarzyszeล„, wspรณlnot podstawowych, grup modlitewnych i parafii w ich pracy ewangelizacyjnej, jak rรณwnieลผ daje moลผliwoล›ฤ‡ zainicjowania nowych wspรณlnot modlitewno โ€“ ewangelizacyjnych. Program ten to wizja odnowionego Koล›cioล‚a, ktรณry gล‚osi kerygmat (Osobฤ™ Jezusa jedynego Zbawiciela, Pana i Mesjasza), czyni to z mocฤ… Ducha ลšwiฤ™tego, bฤ™dฤ…c wspรณlnotฤ… zewangelizowanฤ… i ewangelizujฤ…cฤ….

 

Szkoล‚a nie wiฤ…ลผe siฤ™ z ลผadnym ruchem, ma wล‚asnฤ… toลผsamoล›ฤ‡. Chce byฤ‡ pomocฤ… dla Koล›cioล‚a, narzฤ™dziem, dziฤ™ki ktรณremu wierzฤ…cy pozostajฤ…c w swojej duchowoล›ci i na miejscu, na ktรณrym postawiล‚ go Bรณg, bฤ™dzie mรณgล‚ wykonywaฤ‡ jeszcze lepiej to, co jest jego pracฤ…, to, co jest jego powoล‚aniem.

SNE w Polsce

J. H. Prado Flores zaล‚oลผyล‚ Szkoล‚ฤ™ Nowej Ewangelizacji ล›w. Andrzeja w Meksyku w Guadalajara w 1980 roku. Duchowoล›ฤ‡ tej szkoล‚y wywodzi siฤ™ z ลผycia ล›w. Jana Chrzciciela. Przyprowadziล‚ on Andrzeja jako pierwszego do Jezusa. Andrzej jest osobฤ…, ktรณra przechodzi ze Starego Testamentu do Nowego, zmienia siฤ™ jego mentalnoล›ฤ‡. Przyprowadza on do Jezusa Szymona, swego brata. W 1981 roku do J. H. Prado Floresa doล‚ฤ…czyล‚ o. Emiliano Tardif i od tego momentu na staล‚e ze sobฤ… wspรณล‚pracowali.


SNE ล›w. Andrzeja daล‚a poczฤ…tek wielu innym szkoล‚om mieszczฤ…cym siฤ™ na caล‚ym ล›wiecie, rรณwnieลผ w Polsce. Miฤ™dzynarodowym dyrektorem Szkรณล‚ Nowej Ewangelizacji jest Jose H. Prado Flores. Od 1990 r. poszerza siฤ™ wizja dziaล‚alnoล›ci Szkoล‚y Nowej Ewangelizacji dziฤ™ki kontaktom i doล›wiadczeniom we Wล‚oszech oraz w Europie Wschodniej. W 1993 r. zostaล‚a przeprowadzona Miฤ™dzynarodowa Szkoล‚a Nowej Ewangelizacji w Rzymie. Do J. H. Prado Floresa i o. E. Tardif doล‚ฤ…cza o. R. Arganaraz. Obecnie na ล›wiecie istnieje okoล‚o 2000 Szkรณล‚ Nowej Ewangelizacji. Formujฤ… one ล›wieckich do podejmowania zgodnie z Christifideles laici i Redemptoris Missio misji ewangelizacyjnej w ล›wiecie wspรณล‚czesnym. Szkoล‚a przygotowuje do tego, by gล‚osiฤ‡ Dobrฤ… Nowinฤ™ o Jezusie w ล›wiecie wspรณล‚czesnym, czyniฤ…c to w taki sposรณb, aby kaลผdy katolik potrafiล‚ przekazaฤ‡ Sล‚owo Boลผe w formie prostej, ลผywej i skutecznej. Szkoล‚a pracuje nieustannie w rรณลผnych stronach ล›wiata, prowadzฤ…c teoretyczno-praktyczne kursy, przygotowane tak, by mogล‚y w nich uczestniczyฤ‡ osoby w rรณลผnym wieku.

Pierwsza Szkoล‚a

Jan Paweล‚ II i Jose H. Prado Flores (inicjator SNE)

Szkoล‚a Nowej Ewangelizacji powstaล‚a jako odpowiedลบ na sล‚owa Jezusa: โ€žIdลบcie na caล‚y ล›wiat i gล‚oล›cie Ewangeliฤ™ wszelkiemu stworzeniuโ€ (Mk 16, 15; por. Mt 28, 19). Jest takลผe konsekwencjฤ… wezwania Ojca ลšwiฤ™tego do nowej ewangelizacji, ktรณre zostaล‚o wypowiedziane najpierw w Nowej Hucie w 1979, gdzie Papieลผ zapowiedziaล‚, ลผe โ€žrozpoczyna siฤ™ nowa ewangelizacja, jak gdyby druga, a przecieลผ ta sama, co pierwszaโ€, a nastฤ™pnie w 1983 roku na Haiti, gdzie mรณwiล‚ o koniecznoล›ci zaangaลผowania siฤ™ w nowฤ… ewangelizacjฤ™, โ€žnowฤ… w swym zapale, w swych metodach, w swym wyrazieโ€.

 

Za inicjatora Szkรณล‚ Nowej Ewangelizacji uznaje siฤ™ Jose H. Prado Floresa. Jest on biblistฤ… i ewangelizatorem. Napisaล‚ 33 ksiฤ…ลผki na temat ewangelizacji. Dotychczas ewangelizowaล‚ w 52 krajach na 5 kontynentach. Byล‚ rรณwnieลผ wysล‚any przez Papieลผa, by gล‚osiฤ‡ rekolekcje dla ksiฤ™ลผy w 17 krajach.

Inspiracja powstania SNE

"Nowa Ewangelizacja
powinna byฤ‡ nowa
w zapale, metodzie

i ล›rodkach wyrazu".

 

Jan Paweล‚ II, Haiti 1983

ลนrรณdล‚o

ลนrรณdล‚o

ลนrรณdล‚o

ลนrรณdล‚o

ลนrรณdล‚o

ลนrรณdล‚o

ลนrรณdล‚o

Wszystkie teksty pochodzฤ… ze strony SNE Gliwice: snegliwice.org/sne